Blog Lifestyle

De 7 beste tips uit de Online Strategie week

In de week van 4 tot 8 november 2019 vond de Online Strategieweek plaats. Deze Online Strategie week was een webinar-week georganiseerd door Sjoukje van ProfBogger. In deze week kon je leren van verschillende expert hoe je een online strategie in elkaar zet. Er stonden 11 verschillende webinars op de planning. Ik volgde er negen. Negen enorm interessante webinars van inspirerende sprekers. Webinars die me één voor één verschillende tips hebben meegegeven. In deze blogpost deel ik de zeven meest interessante tips die ik zeker in de toekomst ga toepassen.


  1. Denk na over welke social media bij je bedrijf en je ideale klant past: Tegenwoordig zetten meer en meer bedrijven Instagram in voor hun marketing. Echter past Instagram niet altijd bij je ideale klant. Denk daarom na over op welke sociale media je doelpubliek aanwezig is. Bij mij is dat vooral Instagram, Pinterest en Bloglovin’. Dus heb ik de beslissing gemaakt om mijn Facebookpagina te verwijderen.
  2. Hergebruik je content: Ik verzin elke week nieuwe content. Toch zou ik af en toe mijn content kunnen hergebruiken. Ik hoef niet altijd opnieuw van nul te beginnen. Er zijn namelijk verschillende bloggers die hun content hergebruiken. Een goed voorbeeld daarvan is Silkeblogs met haar rubriek ‘… in outfits’. In deze rubriek lijst ze al haar outfitposts van de afgelopen maand op.
  3. LinkedIn: Gebruik LinkedIn als marketingplatvorm. Als je bedrijf gericht is op B2B verkoop (bedrijf naar bedrijf) dan is LinkedIn de belangrijkste tool om klanten binnen te trekken.
  4. Bouw interactie met klanten op via een Facebookgroep: Posts in een Facebookgroep hebben een veel groter bereik dan op een pagina. Maak daar gebruik van. Niet om aan verkoop te doen, maar aan klantenbinding. Het is namelijk van groot belang dat je een band op bouwt met je (toekomstige) klanten, zodat ze je kunnen vertrouwen. Ik zal dit doen via de Facebookgroep ‘Boekentips voor boekenwormen’. Het is namelijk heerlijk om in gesprek te gaan met andere boekenwormen over je favoriete boeken.
  5. Maak een eigen landingspagina: In je Instagram bio kun je gebruik maken van maar één link. Zeer irritant. Dat is de reden waarom heel wat Instagrammers ‘Linktr.ee’ gebruiken. Dankzij deze website kunnen ze een landingspagina maken waar ze linken naar verschillende websites. Van Sjoukje kreeg ik echter de tip om zelf op mijn eigen blog zo’n landingspagina te maken. Zo stuur je het verkeer direct naar je eigen kanalen.
  6. Gebruik tussenkopjes: Creëer structuur in je blogbericht door te werken met tussenkopjes. Als lezer scan je namelijk eerst vluchtig een blogpost voor je beslist dat je hem volledig gaat lezen.
  7. Vul dit schema eerst in voor je een blogbericht gaat schrijven.
  • Onderwerp
  • Doel van de tekst
  • Inleiding
  • Paragrafen
  • Afsluit
  • Beelden

Zoals je hierboven al kon lezen heb ik heel wat interessante dingen geleerd. Daarom wil ik via dit blogbericht Sjoukje nog eens bedanken voor de fantastische organisatie. Daarnaast wil ik alle sprekers bedanken voor de verschillende inspirerende webinars. Wil jij ook geïnspireerd worden? Wordt nu lid van de facebookgroepen ‘Meer klanten door te bloggen’ of ‘Kickstart je onderneming – succesvol ondernemen vanuit de basis‘ waarin Sjoukje elke webinar zal bespreken.

Wat is de belangrijkste tip die jij gehaald hebt uit deze blogpost. Deel hem even in de reacties.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *